maandag 12 juni 2017

Bloem en groen

Helaas heb ik niet veel haakwerk te laten zien, behalve deze bloem:


Deze bloem heb ik op het verse graf van een cliënt van mij gelegd (verpakt in plastic), dat voelde goed voor mij.
Volgende keer dat ik deze bloem haak zal ik beginnen met veel minder lossen, ik vind de bloem te vol en de groene blaadjes zal ik groter maken. 
Het Engelstalige patroon vind je hier.

Verder heb ik echt nog wel gehaakt, maar dat is een cadeau dat ik waarschijnlijk pas in september kan geven, maar niet eerder op mijn blog wil zetten dan dat ik het gegeven heb.
Dan ben ik nog met een leuk projectje bezig, waar jullie hopelijk veel minder lang op hoeven te wachten :-)

Tsja, dan volgen er nog maar een paar groene foto's, want in de tuin is momenteel wel wat te beleven.
Menigeen vraagt me naar aanleiding van de vorige blogposten of ik nog wel plek heb om in de tuin te zitten; ja hoor, meer dan genoeg, kijk maar:


Nu zitten wij niet vaak buiten vanwege de "rumourige" (zeg maar gerust enorme herrie) buurt, maar het kan wel, zelfs met nog meer stoelen erbij.

De tuin ziet er vanaf de poort zo uit:


Rechts zie je de kant met fruit, links het groente.

De rode bessen zijn grotendeels rood, we hebben er al van gesmuld :-)


En ook de vijgen zijn wel een foto waard (het is maar een heel klein boompje, maar er zitten er zo'n 18 aan)


Als laatste nog de eerste courgette, ik ontdekte er inmiddels al wat meer.


Volgende keer is er misschien wel een bericht met wat meer haakwerk, ik beleef in ieder geval een hoop lol aan mijn huidige project :-D

19 opmerkingen:

Ron Homan zei

Het groeit hard in je tuin

casa crea d' emilia zei

Hey Angelique,
Wat een mooie bloem heb je gemaakt, al is het dan als afscheid.
Je tuin is heel mooi. Wij hebben ook 2 struiken met rode bessen, 1 die smiddags op de zon staat, is al bijna helemaal kaalgeplukt hihi.
Fijne maandag.

Lieve groetjes,
Emily

Natas Nest zei

Your flower is fantastic! ♥ Thanks for the link. Your backyard looks nice. All the plants are a lot of work, but you surely get a yummy harvest :-). Have a good week! Nata xxx

De Breimeisjes zei

Ja, rustig bij jou op de blog!
Prachtig, die bloem, een mooi gebaar.
En wat leuk om nu wat meer van je tuin te zien! Ik vind het ook leuk om nu te zien hoe dat gaat bij de courgetteplant. Die had ik vorig jaar, maar ruim voor dit punt was de plant al verdwenen... Ik heb nu een komkommerplant die veelbelovend is :-)
Groetjes,
Akkelien

Preeti zei

Beautiful flower! And your garden looks nice and healthy.

Atelier Valerie zei

De boog kan niet altijd gespannen zijn ...
Ontspannen in je sfeervolle tuin is ook belangrijk ...
Hartverwarmend gebaar de roos voor je collega ...
Fijne maandag ... lieve groetjes Valerie ♥

lisette zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
zeeuwsmeisje zei

Wat een prachtige bloem heb je gemaakt. Mooi vol. Je hebt ook een prachtige tuin jammer dat je er niet optimaal gebruik van kunt maken. Zo jammer als mensen niet wat meer rekening met elkaar kunnen houden.
gr lisette

Frederika zei

Je groene tuintje groeit gestaag. Superleuk allemaal.

Haakinformatie.nl zei

Je hebt een mooie tuin. Leuk dat er zoveel te zien is.
Prachtige roos heb je gehaakt.

Sofie zei

Wat een mooi gebaar, die roos!
Mijn orde bessen zijn nog groen. Ik plukte wel al veel aardbeien. Straks nog frambozen en jeneverbessen.
Een moestuin kan ook ontspannend zijn, niet?!
Groetjes Sofie

Sandra zei

Prachtige roos haakte je. Kan me voorstellen dat dat goed voelde; zowel het haken als het achterlaten. Goed gedaan.
En je tuin is geweldig! Wat een rijkdom...
Jammer van de 'herrie', al herken ik het wel; is hier af en toe ook (maar gelukkig niet altijd ;-))
Lieve groetjes,
Sandra

Unknown zei

Wat een mooi gebaar, je roos!
Mooie groene tuin, daar gaan heel wat uurtjes arbeid aan vooraf om het zo te krijgen, prachtig hoor!!
Warme groet,
Patricia

Elizabeth zei

Ah, zo akelig van die herrie... En je tuin ziet er juist zo vredig uit, om zo even neer te strijken en te genieten van de vogeltjes en de plantjes!
Wat een mooie roos heb je gehaakt, oh.. en wel triest als er een cliënt op de begraafplaats ligt.. Het brengt je werk waarschijnlijk mee, maar het blijft aangrijpend.
En eigenlijk ben ik reuze benieuwd naar je geheime project, maar ik heb geduld tot september. Leuk dat jij er zoveel plezier aan beleefd!

Groetjes, Elizabeth

Vera zei

Wat een prachtige bloem en wat heb je dit mooi opgelost.
Je tuin ligt er prachtig bij, complimenten.

Pippa's Hus zei

Wat een lief en mooi gebaar. XX Esther

marmarel zei

Wat een mooie bloem, een heel mooi gebaar! Als is het in je eigen ogen niet perfect, het zal zeker gewaardeerd worden. Ik vind de bloem prachtig zo!
Wat een mooie tuin, jammer dat jullie niet vaak buiten zitten.
Groetjes, Marijke

Marga zei

Prachtige bloem gemaakt en een heel lief gebaar om dat te doen. Teken, dat je haar nog steeds waardeert en mist. Sterkte! Je tuin ziet er keurig uit en wat een hoop lekkers staat erin. Probeer ondanks alles er toch maar zoveel mogelijk van te genieten.
Liefs, Marga
Bedankt, dat jij altijd zo lief bent om toch nog op mijn blog te antwoorden. Heel lief xxxx

Hobbyrita zei

Supermooi en superlief dat je die bloem op het graf ging leggen, het zal vast wel gewaardeerd worden. Je tuin ziet er netjes uit!
Grtjes, rita.