donderdag 11 mei 2017

Mijn tuin in mei (2)

Werk in uitvoering.....




Verder heb ik niet zo veel te melden over de tuin.
Het luizen-probleem is er nog steeds, ik denk dat ik de aanpak van Elizabeth maar ga volgen, namelijk om met zeepsop blaade voor blaadjje in te smeren, dan kan ik alsnog de kersen zelf ontzien.

Als je graag leest over tuinieren zou je ook eens kunnen kijken of De BreimeisjesJuffrouw Ooievaar , Blauw ruitjeBusy Bessy en Fie bakt, haakt en naait nog wat plantjesnieuws te melden hebben :-)

15 opmerkingen:

Marloeskreatief zei

Ziet er wel super uit met die bakken voor de moestuin

Elizabeth zei

Ik ben wel een beetje jaloers op je mooie moestuin-bakken met bogen! Staat alleen al zo leuk en veelbelovend...
Balen van die luizen zeg... Zijn het van die zwarte luizen of gewone bladluizen? Ik heb wel eens gehoord dat het kan helpen om sterk ruikende kruiden ertussen te zetten, zoals bv knoflook, of lavendel ...

Groetjes, Elizabeth

Angélique zei

Het zijn zwarte luizen. Gelukkig worden het er zo te zien niet meer. Naast dit boompe staat aan de ene kant een rozemarijn en aan de andere kant een salvia, hoe geurig wil je het hebben (speciaal vanwege de geurigheid en vanwege het gebruikersgemak staan ze vlak bij de achterdeur)? Ik zal vanmiddag even met een sopje aan de gang gaan, dat zal wel helpen;-)

Elizabeth zei

Je zou lieveheersbeestjes met 50 stuks in een bakje moeten kunnen kopen..:)

BuddyWolly zei

Hoe biologisch wil je het hebben?
https://www.roodmetzwartestippen.nl/larven-van-lieveheersbeestje-tegen-bladluis.html

De Breimeisjes zei

Jeetje, wat heb je veel bakken! Heb je ook nog wel een plekje om lekker te zitten? :-)
Vervelend, beestjes in je plantjes, daar is niks aan!
Groetjes,
Akkelien

Els zei

Wat jammer van de luizen! Hier ben ik ook alweer lekker in de tuin bezig. Net zomerbloeiers gekocht :-).

Ateljee de Kraal zei

oef, van luizen ben je niet zo maar af, hoor.
Succes

Margaret zei

Werk in uitvoering is waar het in de tuin allemaal mee begint. Nu begint van alles te groeien. Helaas hebben de luizen dat ook door. Blaadje voor blaadje afnemen lijkt me wel een flinke klus. Maar ja, als het resultaat maar goed is.

Groetjes en fijn weekend, Margaret

Anoniem zei

Leuk, die 'échte' foto's... Komt in orde, die tuin van je!
Veel 'plezier' met het zeepsop! Ik duim voor succes!
Fijn weekend, Sigrid

Haakinformatie.nl zei

Ziet er professioneel uit zeg!

Frederika zei

Een heerlijk tuintje zo. En straks lekker oogsten. Succes met de luis. Misschien weten de lieveheersbeestjes snel je tuin te vinden.

Franciens Haakwerk zei

Dit is een heerlijke tijd, zaaien en daarna alles in de gaten houden, komt het op ? En dan, ga weg slakken, weg luis.... ! We zien het vast terug op je blog, succes! groet Francien

Pippa's Hus zei

Heerlijk eten uit eigen tuin straks! XX Esther

Vera zei

Goed bezig meis. Als het van jouw inzet af zou hangen moet je een super opbrengst krijgen. Helaas is dat niet zoals het werkt. Ik hoop dat je de luizen weg kunt krijgen.